۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴

جایگزین احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی رونمایی شد

جایگزین احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی رونمایی شد

یک شرکت آمریکایی از طرحی برای جایگزین کردن ایستگاه فضایی بین المللی رونمایی کرده که بزرگتر و جادارتر است و پس از تکمیل شدن شبیه «ایکس» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، «وست» (Vast) یک شرکت توسعه مسکن فضایی آمریکایی از طرح Haven۲ رونمایی کرده که احتمالا جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می شود.

نسل آینده اقامتگاه فضایی محیطی جادار و راحت برای فضانوردان فراهم می کند که فضایی کافی برای تحقیقات و سرگرمی های شخصی افراد را در خود دارد.

ایستگاه فضایی بین المللی قرار است تا ۲۰۳۰ میلادی بازنشسته شود. در همین راستا ناسا برنامه ای برای توسعه جایگزین آن راه اندازی کرده است. Haven۲ نیز یک کاندیدای احتمالی برای این برنامه است. پیش بینی می شود ناسا برندگان مرحله دوم این برنامه را در اواسط ۲۰۲۶ میلادی اعلام کند.

« مکس هات»مدیر ارشد اجرایی شرکت مذکور می گوید: تمرکز ما در دهه جاری تامین قراردادی با ناسا است تا جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی را بسازیم. در همین راستا نخست قابلیت هایمان برای ساخت و عملیاتی کردن نخستین ایستگاه فضایی خصوصی جهان را نمایش خواهیم داد که در ۲۰۲۵ میلادی رونمایی می شود.

نسخه قدیمی تر این طرح Haven۱ است که پایه ساختار و سیستم های فناوری آن نیز به حساب می آید.

«وست» تصمیم دارد در صورتیکه برنده قرارداد با ناسا در ۲۰۲۶ میلادی شود، نخست تک ماژول Haven۲ را تا ۲۰۲۸ میلادی راه اندازی کند. فرایند راه انداز احتمالا همراه موشک فالکون هوی اسپیس ایکس انجام خواهد شد.

وست تصمیم دارد یک ماژول مرکزی با قطر ۷ مترو ۴ ماژول دیگر بین ۲۰۳۰ و ۲۰۳۲ را به ماژول اولیه اضافه کند. ایستگاه پس از تکمیل شدن ظاهری شبیه X خواهد داشت.

کد خبر 6257689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha